گردشگران معتقدند، اینجا زیباترین کشور دنیاست


هر کشوری، زیبایی های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. اگر کشوری، مقصدی محبوب برای سفر گردشگران نباشد، به این دلیل نیست که آن مکان گوهری گرانبها نباشد. مجله راف گاید در چاپ اخیر خود، لیست سالانه مکان ها و کشورهای محبوب برای سفر را طبق رای مخاطبان منتشر کرد. طبق این رتبه بندی، اسکاتلند به عنوان زیباترین کشور در میان کشورهای دیگر انتخاب شد.

اسکاتلند از میان چهار کشور تشکیل دهنده بریتانیای کبیر، شمالی ترین نقطه است. انتخاب اسکاتلند به عنوان زیباترین کشوربرای گردشگرانی که به آنجا سفری داشته اند، عجیب نیست. 

قلعه های جذاب و گیرا و روستاهای قدیمی و عجیب مثل یک داستان خیالی می ماند. سواحل بکر و دست نخورده و دریاچه های زیبا، این کشور را منحصر به فرد ساخته است. اگر به اسکاتلند سفر کنید، تفریحات زیادی برای انجام دارید. از جستجو در کشوری با تاریخ باستانی تا یافتن فرصتی برای گردش و دور زدن با ماشین، دوچرخه یا حتی با پای پیاده، کارهاییست که می توانید انجام دهید. عجیب نیست که اسکاتلند با تفریحات و مکان های دیدنی بسیار، به عنوان زیباترین کشور انتخاب شده است. 


جزیره اِسکای (Isle of Skye)

جزیره اِسکای، بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر هبریدهای داخلی (Inner Hebrides)، یکی از شگفت انگیزترین مناظر طبیعی در جهان را داراست. قلعه هایی تاریخی در جای جای این جزیره قرار دارند. پس زمینه کوه های سر به فلک کشیده، بر زیبایی این قلعه ها افزوده اند. مکان های دیدنی معروف شامل اُلد مَن استور، پرتگاهی سنگی که از سربالایی های پوشیده از چمنزار سر برآورده و دریاچه های دلربای فِری تِیل، که از آبشارهای آبی و سبز رنگ و دریاچه های طبیعی تشکیل شده اند و شما فرصت این را پیدا می کنید تا در آنها شنا کنید.



شکارگاه رانوک (Rannoch Moor)

شکارگاه رانوک، پهنه ای 80 کیلومتر مربعی از جنس شکارگاهی باتلاقی، زیستگاه انواعی از حیات وحش جالب و منحصر به فرد است. این مکان در نقطه مرکزی میان بر پیاده روی یعنی راه کوهستانی غربی قرار دارد. اگر به آنجا رفتید، دیدن آهوان زیبا و تپه های هموار در این گستره زیبا از طبیت بکر و تقریبا دور افتاده را از دست ندهید.



دریاچه لوموند (Loch Lomond)

دریاچه لوموند، بزرگترین دریاچه بریتانیای کبیر، در جنوبی ترین قسمت این کشور واقع شده است. این دریاچه آب شیرین هم توسط مناطق کوهستانی و هم دشت ها احاطه شده که دقیقا بین این دو منطقه قرار دارد. در کنار دریاچه لوموند می توانید مناظری آرام، مملو از درختان بلوط و آهوان سرخ و همچنین در سمت شرقی این دریاچه، کوره راه ها و مسیرهای جنگلی برای دوچرخه سواری را ببینید.



قلعه دانوتار (Dunnottar Castle)

قلعه دانوتار، در امتداد سواحل شمال شرقی این کشور قرار دارد. قلعه ای ویران شده از دوره قرون وسطی که بقایای آن از قرن های پانزدهم و شانزدهم باقی مانده است. به دلیل موقعیت مکانی بسیار خوب این قلعه، نقش بسیار مهمی  در تاریخ اسکاتلند ایفا کرده است. بسیاری از افراد معتقدند که این قلعه به نوعی از زمان قرون وسطای آغازین به این طرف، تقویت و مستحکم سازی شده است. با اینکه بعد از شورش جاکوبیت سال 1715 که نقش مهمی در آن ایفا کرد، دچار افول شد، اما در قرن بیستم دوباره مرمت و بازسازی شد و درب آن امروزه به روی گردشگران باز است، گردشگرانی که می خواهند تکه ای از تاریخ و مناظر جذاب اطراف آن را ببینند.



جزیره آئونا (Isle of Iona)

جزیره آئونا، یکی از جزایر کوچکتر مجمع الجزایر هبریدهای داخلی و محلی آرام برای خلوت کردن افراد است. صومعه قدیمی آن حالا تبدیل به کلیسا شده اما بنای آن به عنوان شاهکاری از معماری قرون وسطی باقی مانده است، مکانی که برای گردشگران علاقمند به تاریخ و مذهب جالب توجه خواهد بود.



گلِنکو (Glencoe)

گلنکو، روستایی با جمعیت کمتر از 400 نفر در مناطق کوهستانی اسکاتلند، مکانی بسیار سرسبز و با مناظر کوهستانی بسیار زیباست. این روستا، در شمال غربی دره گلنکو و در امتداد رودخانه کو، جایی که به دریاچه لِوِن می ریزد، قرار دارد. نگاهی به کل منطقه بیندازید، مخصوصا قله گلنکو که آنقدر منظره ای بدیع و گیراست که دوست دارید به همه پیشنهاد دهید.



بیلاک نا با (Bealach na Bà)

جاده بیلاک نا با، دو شهر اَپِل کراس (Applecross) و توریدان (Torridan) را به هم متصل می کند. بیلاک نا با، گذرگاهی کوهستانی است که در سال 1822 ساخته شد. این جاده پیچ های تند و همچنین تندترین سراشیبی ها را دارد و بخاطر همین در بین کل جاده های بریتانیا، کاملا شناخته شده است. این جاده برای رانندگان مبتدی توصیه نمی شود، اما با این حال، برای کسانی که به دنبال رانندگی تماشایی و جذاب می گردند، تجربه ای عالیست.



مجمع الاجزایر اورکِنی (Orkney)

اورکِنی، مجموعه ای از جزیره های واقع در سواحل شمال شرقی اسکاتلند و زیستگاه وال های بسیار زیبا و تاریخ باستانی اسکاتلند است. مکان هایی مربوط به دوران نوسنگی در اینجا پیدا می شود، بخصوص مناطقی بر روی بزرگترین جزیره که بیش از 5000 سال قدمت دارد. میزهَو (Maeshowe)، مقبره ای با حکاکی وایکینگ ها از سال 1300 و ساکارا بِرای (Skara Brae)، روستای باستانی حفاظت شده ای که می توانید خانه های بازسازی شده آن دوره را در آنجا پیدا کنید. که هر دوی آنها از مکان های مربوط به دوران نوسنگی هستند.



کرِیل (Crail)

بخش کرِیل، بخشی تماشایی در ساحل غربی اسکاتلند است که بیشتر بخاطر مکان ها و معماری دیدنی اش مشهور می باشد. این مکان پر از ساختمان های ساخته شده در قرن هفدهم تا نوزدهم است که بسیاری از آنها به کمک موسسه حفظ منابع طبیعی نشنال تِراست بازسازی و مرمت شده اند. خیابان های کرِیل سنگفرش شده و محیطی زیبا برای پیاده روی را برای گردشگران فراهم آورده است.



دره کوهستانی فینیچ (Finnich Glen)

دره کوهستانی فینیچ، دره ای با عمق 2100 متر، در شهر استرلینگ (Stirlingshire) و در نزدیکی جنگل کریگات (Craighat Wood) واقع شده است. صخره ای دایره ای شکل در این دره وجود دارد که به سکوی شیطان معروف است. این درحالیست که در سال 1860، راه پله ای با شیب زیاد در اینجا بنا ساختند که به پلکان شیطان معروف شد. این گلوگاه رازآلود که از ماسه سنگ درست شده و گاهی اوقات باعث می شود تا آب روخانه قرمز رنگ دیده شود، در زیر پل سنگی کوچکی که مردم برای وارد شدن به روستای نزدیک کِرافتامی (Croftamie) از روی آن رد می شوند، پنهان شده است. قرمزی آب تفاوتی محسوس را در مقایسه با دیوارهای پوشیده از خز به وجود می آورد.



اِدینبورگ

ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، شهری آمیخته از سنت و مدرنیته، با معماری مدرن در کنار کلیساهای با معماری گوتیک و قصرهای قرون وسطاییست. هم شهر جدید هم شهر قدیم ادینبورگ در یونسکو ثبت جهانی شده اند. شهر قدیمی ادینبورگ، محل قلعه های باستانی این شهر است که از بلندترین ارتفاعات اطراف نیز کاملا قابل مشاهده هستند.



جزیره مول (Isle of Mull)

جاذبه اصلی جزیره مول، پایتخت آن، یعنی شهر توبِرموری است. شهری بندری با خیابانی معروف و مملو از خانه هایی رنگ شده با رنگ های بسیار روشن و با مغازه ها و رستوران های بسیار زیاد است. جزیره مول سواحل بسیار عالی، تپه هایی زیبا و حیات وحش جذابی دارد. اینجا مکانی بسیار دنج برای دیدن صخره های گریبون (Gribun Cliffs) و پیاده روی یا ماشین سواری در کنار آب است.



دریاچه نِس (Loch Ness)

ممکن است که نتوانید محل هیولای معروف افسانه های اسکاتلندی را که به هیولای دریاچه نِس معروف است، پیدا کنید. اما با این حال هنوز هم سفر به دریاچه نِس، پر از رمز و راز بوده و شگفتی در زیبایی این دریاچه آب شیرین عمیق و بزرگ است. این دریاچه بزرگ توسط مناظر زیبایی از کوهستان های اسکاتلند احاطه شده. برای کشف بیشتر تاریخ قرون وسطی اسکاتلند، باید از خرابه های قلعه اورکوهارت (Urquhart Castle) که به قرن سیزدهم باز می گردد، دیدن کنید. این قلعه در ضلع غربی دریاچه نِس قرار دارد.



اولاپول (Ullapool)

گاهی اوقات گردشگران، درختان کلم نیوزیلند در روستای اولاپول را با نخل های خرما اشتباه می گیرند. دمای جریان معتدل اطلس شمالی، این مقصد کوچک را تبدیل به جایی دنج و درست و حسابی برای گردشگران ساخته است. رودخانه اولاپول از میان این روستا می گذرد و کوه های ناهموار و پرصخره اطراف این روستا، منظره هایی شگفت انگیز برای پیاده روهای شجاع را به وجود آورده است.



پیتلوچِری (Pitlochry)

بقایای دوره ملکه ویکتوریا، کاملا در شهر پیتلوچِری احساس می شود. شهری که در امتداد رودخانه تامِل (River Tummel) قرار دارد. از زمانی که ملکه ویکتوریا در سال 1842، از این مکان بازدید کرد، شهر پیتلوچِری تبدیل به شهری توریستی برای گردشگران شد و راه آهن هم  در سال 1863 در اینجا راه اندازی گردید. شهر پیتلوچِری هم برای معماری تاریخی و هم برای کوه ها و تپه های اطرافش، شناخت شده است. کوه ها و کوهپایه هایی که برای پیاده روی بسیار مساعد هستند.


منبع: theactivetimes


چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷ ق.ظ | دیدنی ها
نویسنده : مهران محسنی
تاکنون ۱ نظر برای این مطلب ثبت شده است .
موسسه خیریه حمزه سیدالشهدا علیه السلام ۱۵ تیر ۹۸ | ۰۸:۴۵

بسیار زیبا و دیدنی.

چقدر وبلاگ زین و مرتبی دارید. قالب هنرمندانه، متن های ویرایش شده، تصاویر با کیفیت و ... .
موفق و پیروز باشید.

شماهم همینطور
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق برای عشق سفر محفوظ است .